Wednesday, December 16, 2009

Pemilik Bersama - Wish Me Good Luck

Hai semua. Today pls wish me good luck. Pls pray for my success. Apahal aku buat entry mcm ni? Arini aku ada interview (salah satu perkara yg aku kena attend dan pass untuk confirmation promotion jawatan) pastu aku kena lak attend trainig.

Reseki azimla time aku dah nak bersalin aku dapat promotion. Up skitla gred pencacai aku tu. Apapun alhamdulillah. Tp jwtn ni ada pro dan kontra nyer. Pro nyer gaji ler naik selaras dgn gred. Tp kontra nyer aku byk keja dan selalu balik lewat. Bayangkan baru 2 minggu aku naik keja lepas cuti bersalin dkt sebln aku balik kul 8 mlm. Office hour 8.30pg - 5.30 ptg. Tp standard aku 8.30pg - 6.30ptg.

Nasib baik mr. hubby memahami. Dia bagi sokongan tp kadang2 bila 8.30 mlm baru balik dari opis sampai rmh dlm 9 mlm (sib baik tmpt keja aku dekat ngan rumah) azim dah tido sedih siot. Tak pun dah balik rmh kelam kabut nak prepare dinner masa tula dia pandang jer aku pastu meragam2. Aku ambik jer letak kat riba terus lelap. Dia pun reti rindu kt aku. Aku lg la rindu kat dia. Untuk membalas jasa dan budi mr. hubby breakfast & dinner setiap hari aku sediakan. Penat. Mmg penat tp aku puas. Aku bahagia. Aku happy. Suami mkn makanan yang aku sedia.

Aku berazam sesibuk mana pun aku. Keperluan mr. hubby & azim aku akan utamakan dan sediakan. Tp mr. hubby very understanding. Dia sentiasa ringan tulang tolong aku. Aku cuba jadi seperti mak. Mak pun wanita bekerjaya. Hari2 mak bangun kul 4.30pg masakkan breakfast & lunch utk kitaorg. Kain baju ayah semua mak yg basuh dan seterikakan. Makanan sentisa terhidang di atas meja. Tp mak juga berjaya dalam kerjaya dia. Dari semasa ke semasa mak dapat tingkatkan gred jawatan dia.

No comments: