Thursday, February 4, 2010

Tragedi Hujan Lebat



hampeh, siot , tak guna, bengong dan sebagainya...... semalam masa nak balik kijer hujan agak lebat... syok jer aku layan naik motor dlm hujan bleh plak satu teksi ni ngan sebijik kancil dengan tanpa rasa bersalah potong belah kiri (laluan kecemasan)nasib baik x kena aku ..




Jadi pemanduan aku pun tersasar (mcm bawak kapal terbang plak) menghala ke laluan air sebelah kiri jln.. kebetulan air byk sbb jln naik bukit skit... pastu motor aku jadi semput2 nak mati... tak sampai 5 meter mati terus motor aku..arghhhhhhh (hati aku menyumpah pemandu td). Sampai putus selipar aku nak "start" motor.. hujan makin lebat plak ermmmmm

terpaksa laa aku menapak sambil tolak motor g bawak pokok tepi jln, bahaya takut org tak perasan aku kat tepi jln tu, nti tak pasal lain pulak jadi dia... aku tunggu hujan reda skit baru aku buka plug motor... patut laaa tak idup motor aku basah rupanya... aku lap dan tiup skit.. pastu pasang balik...

sekali tunjal jer dah idup ... motor aku...

P/S: Jangan penting diri semasa memandu




3 comments:

snid73 said...

teringat zaman belajar dulu...naik moto balik kg redah ujan semata-mata nak jumpa awek....

p/s - huhuhu....kt tempat aku dah 2 bulan tak ujan.....

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

mmg sakit hati kan time macam tu..
die ingat penunggang moto ni xde perasaan ker? ish..tetibe lak macam nak marah..

eLL said...

mmg sakit ati ponnn... nasib baik godek2 idup ... ape bleh buattt