Monday, March 26, 2012

Ada-ada Aje


Jom tengok macam mana karenah Azim bila aku mula nak buat kerja. Situasi ini agak mencabar kesabaran aku sebagai seorang ibu mithali..hehehehe




Aku baru buka laptop dia pun dah ada di belakang tu

Mula-mula dia main-main lambang laptop yang ada kat belakang tu

Lepas tu dia akan haiiiiii......Ok pun aku balas haiii :) (senyum manis lagi nih)

Pastu dia akan tanya aku nak makan apa. Ala-ala macam pekerja fast food ambik order customer. Aku pun cakap emm..oklah saya nak ayam goreng satu, milo satu yer..
Dia akan acting pegi dapur. Tapi korang jangan ingat lama yer, tak sampai seminit

Nampak ayam goreng dah sampai....Memang cepat betul restoran nihh

Sekarang ayam goreng sudah naik berjalan-jalan di sekitar laptop..(Dalam situasi ni aku masih bersabar)

l
Bila tengok ibu dia macam ok saja, dia mula ambil mainan letak atas meja di sebelah aku okay..Segala kertas-kertas aku habis tertimbus bawah mainan


Tengok sekarang mainan dah naik ke atas keyboard laptop bila aku minta alihkan dari atas meja. Ni motif dia nak minta perhatian lah ni..


Aku alihkan mainan dia dan minta dia simpan balik, sekali dengan kerusi-kerusi dia nak angkat letak atas meja tu yer... Masa ni tone suara aku dah makin tinggi..

Lepas kena marah dia buat muka sedih duduk kat belakang laptop tu. Minta susu dan mengantuk. Sebagai ibu yang agak mithali apakah yang anda akan lakukan? Pastilah kena berhenti kejap pastu pegi buat susukan (silap-silap haribulan aku shutdown terus laptop dan tido sekali ngan dia, hehehe), sebelum pergi tu kena jeling sikit pada Encik Asben yang duk sebelah tu yer. Mesti dia tersengih-sengih kat aku pastu baru cepat-cepat dia nak pujuk Azim. Agaknya Encik Asben suka tengok jelingan maut aku tu kot. Hahahaha



22 comments:

. said...

comel.

Diari Si Froggie said...

haha.. selalu budak2 memang gitu kan sis.. bila kita sibuk nak buat keje dia pun sibuk segala. Bila kita duduk2 tak de pulak dia gitu. comel dia majuk.. hehe

el said...

anak2 el pun sllu cam tu..sj nak bg perhatian...hahaha comel

tiefazatie said...

hehe..comel je..

Xx said...

hahaha kena kacau si comel ! haha

Cikgu Ma said...

bagi 1 laptop kat dia, diam la..=)

Kina said...

alaa cutenye cra dia mntk prhatian,..hehe

Nyue said...

biasa la akak semua bdk2 cm 2..ee..comel...xbg kan nangis..he3

Amy Hilmirda Daud said...

Kalau anak Amy pulak... dah tak nampak skin komputer tu sbb nampak kepala dia aje.

eLL said...

nizamsani: :)

aidaomar: betul tu aida, kadang2 time kita nak main dgn dia, dia pulak sibuk dgn mainan dia

el: budak2 memang samakan..mmg selalu nak perhatian. el lagilah mencabar 3 orang tu anak..

tiefazatie: hehehe... bila mengamuk hilang comel nyer..

amiirah: dia mmg selalu kacau bila akak nak wat keja

cikgu ma: laptop kalau dia dapat mmg lah suka. ibu nya pula yg tak mampu nak beli banyak2 hehehehe.

kina: dia ni dah over manja. nak kena hantar pegi school ni.

nyue: menangis tu senjata yg paling berkesan, dalam hati ibu perbanyakkan sabar jelah

Amy: budak2 memang kreative kan kalau buat feel nak tarik perhatian

Unknown said...

haha, biasalah budak2. suk amnta prhatian.. kdg2 bengang sikit, tpi sbab comel nn syang.. follow je lh diorang =)

caliph shuriken said...

tone sora mula nk tinggi bila tgk ayam goreng kaler ijau merayap2 sekitar laptop kn, hikk...

KakAsma said...

anak2 kalau ibu yg hadap lappy mesti dia bengang,kalau ayah dia yang hadap jeling pun takmo kan..sama ngan anak akak..kena sabo ajer ler..tone tu mmg tinggi rendah tinggi balik kan!!!
tq sudi dtg keblog akak..must try that murtabak..really sedap!!!

anNaqia said...

kronologi si comel cuba menarik perhatian ibunya. haha. comel btul!

Unknown said...

seakan sama jer situasi kita bila nak berinternet...ada saja karenah anak minta perhatian....hehhehhe..comel

eLL said...

ella : betul tuh...

caliph: ayam hijau duk merayap kesana kemari membangkitkan aura hulk..hehehehe

kak asma: diaorg dah berpakat kot antara ayah dan anak ni utk ganggu ibu bila mengadap lappy..insyaAllah akan try murtabak tu

anNaqia: :)

izan: ibu2 kena banyak2 bersabar jelah

gnesop said...

kalau sop lagi lah, anak2 terus sibuk plak
tp skrg bila dah dilatih, dah tak kacau.. dorang tahu sop buat kerja.. :)

Nora Karim said...

uuuu kesian dia kena marah... :P

eLL said...

sop: saya baru start latih azim. bagi petua sikit sob. hehehe nak mudah buka je mickey mouseclub house pasti diam.

nora: hehehehe

Anonymous said...

wahahah what the funny child :D

siraplycee said...

comelnya....boleh hai hai pulak ye..siap order lagi :)

siraplycee said...

comelnya....boleh hai hai pulak ye..siap order lagi :)